Ring 0727-150 150 för personlig rådgivning

Delbetala upp till 84 månader se villkor

Black November Superkampanj & 50 % ROT – På alla installationer

Önskar du rådgivning?

Få en offert inom timmar!

Felanmälan


Har du upptäckt ett fel på din produkt och vill göra en felanmälan?


Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera en vara om den har ett ursprungsfel. Fyll i vår felanmälan ovan så snart du misstänker ett fel som inte orsakats av yttre omständigheter. Vänta med att skicka tillbaka produkten tills du har fått instruktioner från oss, då vi kommer att kontakta dig med information om hur du går vidare. Om din produkt fortfarande omfattas av garanti, täcker vi kostnaderna för eventuella fabrikationsfel. Har du också beställt installation av oss och det är ett installationsfel, ansvarar vi även för det.

 

OBS: Om det inte går att fastställa något fel vid besök, eller om felet beror på handhavandefel eller normalt slitage, kommer kostnaden att debiteras dig som kund. Det är därför viktigt att felet kan konstateras när tekniker besöker dig.

Så här gör du din felanmälan

För att göra en felanmälan fyller du i formuläret enligt instruktionerna ovan. Börja med att välja alternativet ”Felanmälan” i rullistan ”Vad gäller ditt ärende”. Samtliga fält måste fyllas i för att vi ska kunna hantera ditt ärende på ett effektivt sätt. Se därför till att ha all nödvändig information tillgänglig innan du börjar fylla i formuläret.

Modellbeteckning och serienummer

Notera produktens modellbeteckning och serienummer.

Ordernummer

Ordernumret hittar du i ämnesraden på din orderbekräftelse som skickades via e-post när du gjorde ditt köp.

Installationsdatum

Se efter vilket datum installationen utfördes.

Felbeskrivning

Var noggrann med felbeskrivningen. Om du kan ange en specifik felkod eller detaljer om problemet, hjälper det oss att snabbare behandla din felanmälan och vidta rätt åtgärder.

Till felanmälan

När du har samlat all information kan du fylla i felanmälan. Kom ihåg att alla fält måste vara ifyllda för att felanmälan ska kunna behandlas.

Observera: Vi tar endast emot felanmälan på produkter som är köpta via Klimatime.se. Om du har köpt installationen från en annan aktör hänvisar vi dig till den installatör du anlitade.


Vad händer efter att du skickat in din felanmälan?

Undrar du vad som händer efter att du skickat in felanmälan? Här är stegen som följer:

Handläggning

Vår reklamationsavdelning kommer att granska din felanmälan och kontrollera att all nödvändig information har skickats in. Ibland kan problemet lösas direkt via telefon. Om en reservdel behövs kan vi beställa den och skicka ärendet vidare till en installationsfirma. I vissa fall krävs ett besök av en tekniker för felsökning.

Mail om preliminär installatör

Om du inte redan har blivit kontaktad av vår handläggare kommer du få ett e-postmeddelande som meddelar vilken installationsfirma som preliminärt tilldelats din felanmälan. Så snart installatören accepterat uppdraget får du mer information.

Mail med förslag på reparationstid

Du kommer att få ett mail med förslag på tid för reparation när installatören har fått nödvändiga reservdelar. Notera att installatören inte bokar en tid innan delarna finns på plats, och att leveranstider kan vara längre än normalt på grund av förseningar.

Installatörens besök och reparation

Installatören kommer vid överenskommen tid och genomför reparationen.

Behöver du hjälp med andra frågor?

Om du behöver hjälp med din produkt men det inte gäller en felanmälan, kan du hör av dig här nedan.

För ytterligare information om hur du går vidare vid en eventuell tvist kan du läsa våra köpvillkor. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens beslut vid eventuella tvister.