Ring 0727-150 150 för personlig rådgivning

Delbetala upp till 84 månader se villkor

50 % ROT – På alla installationer

Gäller t.o.m. 31/12 2025 Läs mer här

Önskar du rådgivning?

Få en offert inom timmar!

Leverans

Frakt & Leverans

När du beställer installation tillsammans med din produkt strävar vi alltid efter att optimera leveransen utifrån den specifika produkten och installationen. Se villkor och förutsättningar för just din produkt för mer information.

Leveranstid

Vanligtvis levereras varor inom tidsramen som uppges under varje produkt på dess produktsida under Rubriken "Köpvillkor", med förbehåll för att produkten inte är slutsåld.

Ibland kan leveransen försenas på grund av faktorer utanför Klimatimes kontroll, som extremt väder, hög belastning eller strejker.

Om du har frågor om leveranstiden för en specifik produkt, tveka inte att kontakta oss via e-post eller telefon.

Skulle det bli en försening kommer vi att informera dig, och du har då möjlighet att avbryta köpet utan kostnad.

Beställningsvaror

För produkter som är beställningsvaror kan vi inte garantera exakt leveranstid och kan endast ge en uppskattning. Beställningsvaror finns ännu inte i vårt lager, och vid eventuella tillverknings- eller leveransproblem kan Force Majeure gälla.

För artiklar som beställs tillsammans med installation, bokas installationen när produkten finns tillgänglig, baserat på den aktuella väntetiden för installationen. Vid tidpunkten för köpet kan vi inte lova någon specifik väntetid för installationen.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden varierar beroende på storleken och priset på det du beställer. Du ser fraktkostnaden automatiskt i din varukorg, och den justeras om du lägger till eller tar bort produkter. Fraktkostnaden framgår även i orderbekräftelsen som skickas till dig via e-post.

Paketsändningar levereras till utlämningsställen.

Pallgods levereras direkt till den adress du angivit. Leveransen görs till den närmast tillgängliga platsen som transportfordonet kan nå. Det är viktigt att du anger ett telefonnummer där du kan nås under dagtid.

Du som kund ansvarar för att meddela var godset ska avlastas. Om ingen specifik plats anges, väljer chauffören en lämplig plats för avlastning.

Normalt görs ett leveransförsök. Leverans sker på vardagar mellan 08:00 och 19:00.

Fraktskador

Synliga transportskador på emballaget måste noteras på fraktsedeln vid mottagandet och anmälas till både transportföretaget och Klimatime. Se till att inte kvittera mottagandet innan eventuella skador har noterats.

Transportskador som inte är synliga måste anmälas inom tre dagar från mottagandet. Det är viktigt att packa upp och inspektera varan omgående. Skador som inte rapporteras inom tre dagar ersätts inte.

Det är du som kund som ansvarar för att reklamera skador och begära ersättning från transportföretaget, enligt deras rutiner.

Spara allt emballage tills ärendet är avslutat.

Våra omdömen från kunder

VD och medgrundare av KlimaTime

"Jag har tidigare erfarenhet som produktchef för en av Nordens största återförsäljare och aktörer inom området onlinevärmepumpar. Med gedigen branschkunskap och expertis brinner jag för att skapa värdefulla och hållbara erbjudanden för våra kunder."

- Alexander Dybler

Digital & Market Operations Manager

"Jag har över åtta års erfarenhet inom branschen, bland annat som produktchef och teknisk säljare på en av nordens största återförsäljare av värmepumpar. Jag brinner för energieffektiva lösningar och hållbara värmesystem."

- Simon Saebbö

Teknisk säljare

"Med nio års erfarenhet som teknisk säljare är jag specialiserad på värmepumps och luftkonditioneringssystem. Jag inspireras av den enorma skillnad som en uppgradering av ett hems värmesystem kan göra!"

- Jens A

Reklamationsansvarige Daniel

Ansvarig för kundservice

"Som ansvarig för kundservice har jag flera års erfarenhet av eftermarknadsfrågor, med fokus på kundkontakt efter köp och reklamationer. Jag brinner för att alla ärenden ska hanteras med kvalitet."

- Daniel N

Säljchef

"Med över sex års erfarenhet inom branschen som bland annat teknisk säljare arbetar jag nu som försäljningschef. Jag fokuserar på att hitta produkter och lösningar som minskar energiförbrukningen och sänker uppvärmningskostnaderna för våra kunder."

- Sebastian Larsson